Fyndat..

Då har vårat ingernet och tv kommit i gång , äntligen det tog ju bara 3 veckor ..

Vi trivs i vårat nya hem även om vi inte har kommit ordning så mkt , men de är inte för att det inte funnits tid utan för att jag håller på att samla på mig dom rätta sakerna som jag vill ha :) det går sakta men säkert.. och S rum vill jag inte ens göra ordning för de är verkligen så fullt , så vi ska fråga om vi får göra om de själva..

Nu till 2 helt andra saker ..
Var ute och gick när de snöa och de låg ett vitt täcke på marken, och samuel säger för han går själv , åhh mamma de är bajs bläää .. ja visst f*n låg de hundskit där och de var ju inte den enda högen de låg skit överallt , de är som att hundägare tänker åh nu snöar de då får hundar skita överallt för de syns ju inte när de snöar , men hur fan schysst är de att trampa i de då ?? så ÄCKLIGT ! ja jag blir så uppröd över hundägare som ej kan ta reda på efter sina hundar.. Nog om det .. .
Kollade på nyheterna här om dagen och då tog dom att sverige ska ta emot 2400 flyktingbarn (och jag är ej rasist eller nazist) och placera ut i olika kommuner år 2005 hade dom 386 asylsökande barn då det har ju ökat en hel del kan man ju säga.. Jag tycker att sverige ska tänka mer på sin egna befolkning först och främst innan man tar emot så många, kanske hjälpa dom på gatan ,dom som vill ha hjälp och få en andra chans i livet . Sen när det är så mkt varsel hit och dit så tycker jag att VI ska komma i första hand sen hjälpa dom i andra länder som har de svårt.. som jag sa så har jag inget emot utläningar! men när det finns så många i sverige som behöver hjälp så blir jag lite irriterad .. Ne nu ska jag sluta skriva om de , skulle kunna skriva en hel del..

fyndade lite julklappar i går fick 4 julklappar till priset 104 kr som skulle ha blivit 736 :) snacka om fynd.. så de blev julklapp till samuel, hans kusiner wille och alex sen till min brorsdotter vanessa. wille alex o sam får lika ,kan ju tyvärr ej säga vad i fall linda läser  ;)
Nu ska vi göra oss ordning här hemma , och jag ska se våra bästa år halv 11 =D
Ha en toppen dag !
Kram på er ..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skönt att ni fått internet igen!!!=)

Och jag håller helt o hållet med, har absolut inte heller något emot utlänningar, men jag förstår hur du tänker..

Ååh, jag älskar fynd, vart fyndade du nånstans?

Puss!

2009-11-18 @ 09:58:01
URL: http://sanonis.blogg.se/
Postat av: Sara

Är det en hyresrätt ni skaffat? Vart? :)

2009-11-18 @ 10:01:42
Postat av: Sofia

Hej!

Håller med dej till 100%. VI som redan bor här ska väl gå i första hand?!

2009-11-18 @ 10:17:21
URL: http://familjenjosza.blogg.se/
Postat av: isabellé

Håller med dig om det där med flyktingarna...



he he ska nog träffa en,, om det blir som planerat (:

2009-11-18 @ 10:17:32
URL: http://isabelleguld.blogg.se/
Postat av: J

Vem ska ta hand om flyktingbarnen då? Det är ju knappast så att ens arbetslösa lider i Sverige. Man kan (och bör) ju faktiskt plugga med ekonomiskt stöd från staten. Och ja, alla utom de som har diagnosticerade svåra inlärningssvårigheter klarar faktiskt det. Att det är nedläggningar i det här landet beror på att vi ställer om från industri- till kunskapssamhälle och de som ännu inte greppat det blir då lätt arbetslösa.



Men flyktingbarnen, de har ingen chans utan oss eftersom så många andra länder fortfarande agerar nationalistiskt trots att nationalstatsgränserna är på massiv tillbakagång och troligtvis kommer att avskaffas till nästa paradigmskifte. Flytkingbarnen kan inte bita i det sura äpplet och plugga på komvux för att sedan läsa åtminstone tre år på högskola. Om inte vi tar emot dem först det vill säga.

2010-01-02 @ 20:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0