14 sep.

Lämnat gossen på dagis och nu sitter man här och ugglar en stund innan man ska vidare mot jobbet och göra nytta några timmar ! De är tur jag har mamma som hjälper mig och hämtar S på dagis så att han slipper vara där till halv 7 på kvällen! I morgon och på tors är vi lediga eftersom jag jobbar helgen.. Så då blir de Villgott, Samuel har fått en ny kompis som heter Liam som är 6 mån äldre och dom leker så himla bra och de är så roligt att se, så vi har en liten date med dom på onsdag och tror dom skulle komma på torsdag också.. Och på Tors skulle Milo komma dit med lilla Melina, så då hoppas jag att man får se henne vaken sist sov hon så sött!

Förresten satt och tänkte på en sak och jag är glad att jag inte har 15 timmars barn för jag fattar inte hur dom tänker? eller tänker dom i huvudtaget.?? Okej, på samuels dagis och avd så går dom 3 dagar i veckan 8-13 så dom får iaf mat där och får vila med barnen ! Men på vissa dagis har dom 8 till halv 12 och vad hinner man då? Barnen får inte ens äta med dom andra barnen ?? Och frågar när föräldrarna kommer, Mamma/pappa varför ska jag hem nu för ? varför får inte jag äta med mina kompisar?? stackars barn !! Vet flera stycken som lagar lunch lådor så de är klart när barnen slutar så dom inte ska få vänta så länge innan dom får mat för dom har ju inte ätit sen frukosten på morgonen, jo en liten fruktbit. Och att dom åker till villgott och äter med dom för att dom ska få den sociala biten att äta med andra barn.. Jag tycker iaf att detta är helt sjukt som dom har börjat med .. Och vi ska snart rösta och i de stora valet vet jag inte hur jag ska rösta. Men kommunalt eller vad de heter så ska jag rösta på S för dom vill satsa mer på barnen dom vill utöka till 20-30 timmar i veckan! Någon mer som tycker som jag ??

Ne nu kallar jobb! Ha en toppen dag alla !!

Kommentarer
Postat av: Berth

Fin liten son du har :)



Själv är man ju lyckligt ovetande om allt som har med förskolor att göra, ja bortsett från att det är för många barn och för lite personal :(



Blir nog att rösta på M för min del, kapitalist som man är, tycker alla partier lovar massor men dom brukar ju bryta det mesta ändå :(



Ha en skön ledighet :)

2010-09-14 @ 22:48:42
Postat av: Anonym

Är du säker på att dagiset har sådana tider för 15 timmarsbarn?

2010-09-17 @ 22:16:52
Postat av: jonna

Ja jag är säker.. har flera kompisar som har 15 timmars barn och dom har dom tiderna ...

2010-09-19 @ 15:50:30
Postat av: Sandra

Håller FULLSTÄNDIGT med dig, det är helt åt skogen det där! Du är så klok min vän! <3

PUSS på er!

2010-09-19 @ 21:01:32
URL: http://sanonis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag menar alltså att biskopsgården har 8-13 tre dagar i veckan? Jag trodde det var en "lag" att alla förskolor skulle ha kortare tider för att barnen inte ska få äta där. Men det är ju helt fel tycker jag också men jag tycker samtidigt att då ska det gälla alla förskolor.

2010-09-22 @ 11:18:39
Postat av: jonna

Ja min son går där så jag är rätt säker ..

dom sa så iaf i våras när jag pratade med dom att dom hade så 8-13 för 15 timmars barn.. 9-14 är den bästa tiden tycker jag ..

2010-09-22 @ 18:14:58
URL: http://jonnachoona.blogg.se/
Postat av: Anonym

Absolut det tycker jag också! men de kanske har ändrat sina tider nu då, för från den 1 september skulle alla förskolor ha inlett de nya reglerna. Som sagt dåliga tider iaf!

2010-09-23 @ 19:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0