Jobb jobb jobb..

Tänkte börja detta inlägg med att säga att jag inte har uppdaterat här på några dagar som ni kanske märkt. De har varit fullt upp i hjärnkontoret kan man säga med jobb hem och barn m.m.. Men vi mår alla bra och dagarna rullar på som dom ska, men dom senaste dagarna så har jag tänkt tänkt och tänkt så har jag sökt lite svar på mina frågor..

Är de så här livet ska se ut ända tills man fyller 65 om man inte är miljonär? bara jobb jobb o jobb , man hinner ju knappt se sin familj känns de som, nej jag klagar inte över att jag har ett arbete att gå till, men känns som att man vaknar gör sig klar lämnar på dagis vidare till jobbet , sen handlar hämta om man slutar tidigare än J, hem laga mat lägga barn sen se på lite tv och sova.. Och sen ska man hinna med hemmet också där mellan och en annan som även jobbar helg, ja inte har man mycket tid till varandra så man får ta våra på dom min. som man har tillsammans!

Idag var jag hemma i skaplig tid 17.15 de var skönt , J hade förberett lite mat så de var bara att börja steka lite köttbullar och koka potatis och göra gräddsås när man kom hem, och de var så himla gott med äkta svensk husmanskost! Efter så ställde jag o samuel oss och bakade negerbollar, ja de kanske var lite sent men kommer vara hemma 21.00 på kvällen hela veckan och 17.00 på lör o sön så då tyckte jag att vi behövde lite tid tillsammans och samuel älskar att vara med vid spisen och laga mat och baka..
Nu ligger gossen och pappa i sängen och läser en lite godnatt saga , och hörde nyss hur samuel berättade så stolt för pappa sin att han kan räkna på engelska , stora killen !
Själv ska jag hälla upp ett glas loka och slänga mig på soffan innan man ska vidare in till sängen och blunda några timmar innan de är dax för arbete !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0