flecce, mössa ja hur klär man barnen nu?

Sitter här hemma , tittar ut och funderar på vad de blir för väder i dag ? regn icke regn ??

När man jobbar i butik så ser man mycket folk och helst när man är på kuppan och jobbar. Mammor och pappor farmödrar mormödrar och barn ja massa olika människor. Och jag har tänkt nu några dagar när vi varit hemma vad jag ska sätta på Samy för kläder till dagis. För när folk kommer in så har många barn redan tunna mössor och vissa har fleece jackor och 1-2 åringar som sitter i vagn har tjocka filtar när man möter dom på gångbanan så då tänker jag , klär jag min för lätt?? Även om jag vet att han är varm av sig så blir jag att fundera. Men sen då när det blir ännu kyligare i luften vad ska han ha på sig då?? Han är ju ändå 4 år och ingen bebis. Ja jag tycker iaf att det här övergångs vädret eller vad man ska kalla de är jätte svårt. Lika när våren är på väg!

Nu ska vi göra oss ordning här hemma och bege oss till dagis och jobbet. Samuel fick bestämma mat idag så han ville ha kyckling som man kryddat och sen steker man den i 1 min på varje sida så man får färg tar av den och lägger den i en ugns form sen slår man på grädde som man har vispat lite i och haft i lite salt o peppar  och soya och ev lite pulver buljong eller fond och in i ugnen och pressad potatis till så då lär han ju få de och jag får äta de i kväll när jag kommer hem från jobbet! där har ni en enkel måltid som sköter sig själv i ugnen och potatis som bara står och kokar och sen när man pressar den på tallriken så tycker barnen att de ser ut som maskar ;) iaf min.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0