recept ..

Tisdag kväll och jag ska snart gå in och läsa bockrna bruset för gossen min.. Han kommer nog att somna rätt gott tror jag .. Vi uträttade lite ärenden idag på fm sen vid lunch så gick vi till villgott och spenderade dagen där och gick inte fören kl var 17.30. Första gången vi var där när det var soppkväll och de var ju jätte mysigt måste jag säga men är helt slut i huvudet ..

De var någon som ville ha recpetet på tacogratängen och här kommer den..
Till såsen :
Cream fraich 1 burk 2,5 dl
vatten ca 3 dl
köttbuljong eller fond
ketchup 3msk
vitlök (pressad) 1 klyfta 2 om dom är små

köttfärs 500 g
1 påse taco krydda
8 st bröd

stek färsen och krydda den, lägg den i tortilla bröd och rulla ihop och lägg i en ugnsäker form.
koka såsen ,smaka av om de behövs tillsätta något mera. jag hade i lite lite socker pga cream fraischen kan var lite sur i smaken. häll såsen sedan över tortillan i formen och
strö finhackad tomat och
riven ost uppe på sen in i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter och servera med sallad och chips vi hade även tacosås och cream fraich så de är efter smak :) Lycka till !

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej! Tack så mkt! Ja vet du det hoppas jag med. Eller dom har inget val, jag går inte därifrån förens jag har fått ett vettigt svar. Så här kan det ju inte hålla på =( Ha det bra! Kram

2011-02-23 @ 09:26:04
URL: http://mammatill2storatroll.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0